Avsnitt 14 - Att vara universitetslärare - för 28 år sedan del 2

Bodil och Jonas forsätter att diskutera "Att vara universitetslärare", vikten av årstider, ärliga samtal och hur teknologi påverkar kommunikation. De reflekterar över begreppet "telekunskap" och utmaningarna med att förstå andra kulturer fullt ut. Samtalet berör även nyfikenhetens betydelse och hur den kan vårdas i en tid av kunskapsförakt och faktaresistens. Bodil betonar vikten av relevans och mänsklig interaktion för att väcka och upprätthålla nyfikenhet.
Läs hela dokumentet här!

Fact up!

En oberoende mission hub med en ambition att stärka och försvara bildning, lärande och samhällets sammanhållning!

Vårt mål är att verka för ett samhälle genomsyrat av tillit, kunskap, förnuft och upplysning. Ett samhälle där beslut, åsikter och handlingar vilar på en grund av fakta och präglas av medkänsla, visdom och rättvisa.

Våra värderingar fungerar som vägledande principer som inte bara inspirerar, utan också uppmanar till ädla tankesätt och handlingar. Genom att leva efter dessa värderingar strävar vi efter att främja kloka idéer, uttryck och handlingar som bidrar till en bättre och mer rättvis värld.

http://www.factup.se
Föregående
Föregående

Fact up! – En oberoende mission hub med ambition att stärka och försvara bildning, lärande och samhällets sammanhållning!

Nästa
Nästa

Avsnitt 14 - Att vara universitetslärare - för 28 år sedan del 2 (Copy)